Jumaat, 6 Julai 2018

Dollah tabik Tok Gajah


BERNAMA
IPOH: Disiplin tinggi ketika bertahan dan melancarkan serangan merupakan faktor utama yang membantu Pahang menewaskan PKNP FC 2-1 dalam aksi separuh akhir kedua Piala FA 2018 di Stadium Perak di sini, malam tadi.

Pengendalinya, Dollah Salleh berkata meskipun pasukan tuan rumah melancarkan serangan bertali arus ke gawang gol Pahang, namun anak buahnya kekal fokus selain berjaya menjaringkan dua gol.

“Pada awal permainan babak pertama kita nampak selesa dalam penguasaan bola daripada pihak lawan dan kita berjaya mendahului PKNP.

“Masuk separuh masa kedua, kita sekali lagi dapat jaringkan gol namun selepas itu pemain sedikit hilang fokus hingga PKNP berjaya rapatkan kedudukan,” katanya ketika ditemui pada siwASDdang media sejurus perlawanan.

Pada perlawanan berkenaan, Pahang berjaya menjaringkan dua gol hasil sumbangan Austine Amutu pada minit ke-32 dan Nor Shahrul Idlan Talaha pada minit ke-75.

PKNP FC pula mendapat gol sagu hati pada minit ke-80, hasil sepakan penalti pemain import, Franklin Anzite selepas bola terkena tangan pertahanan Pahang dalam kotak penalti.

Dollah berkata beliau turut memuji aksi yang ditampilkan para pemain muda PKNP kerana berjaya mengimbangi corak permainan Pahang.

“PKNP nampak lebih tersusun, teratur dan nampak mereka menyerang cuma terlepas banyak peluang. Bagaimanapun, saya turut berbangga dengan pemain saya kerana berdisiplin dalam meraih kemenangan.

Sementara itu, Ketua Jurulatih PKNP Abu Bakar Fadzim berkata, kegugupan selain terlalu menghormati Pahang antara punca kegagalan anak buahnya mencipta sejarah untuk pertama kali layak ke pentas final Piala FA.

Bagaimanapun beliau akur dengan keputusan tersebut selain berpuas hati dengan keseluruhan persembahan yang ditonjolkan anak buahnya.

Artikel ini disiarkan pada : Isnin, 2 Julai 2018 @ 3:32 PM

Tiada ulasan:

Catat Ulasan